Pages

Sunday, March 13, 2011

Wanita ciptaan Tuhan

,,,,,,,,,,,,,,,,Ketika Aku menciptakan langit dan bumi. Aku berfirman dan jadilah.......
Ketika Aku menciptakan lelaki,Aku menbentuknya dan meniupkan nafas kehidupan ke lubang hidungnya....
Tetapi engkau,Wanita, Aku menhiasmu setelah aku meniupkan nafas kehidupan ke lelaki kerana lubang hidung mu terlalu lembut...
Aku menbiarkan lelaki tertidur dengan nyenyak sehingga Aku dapat sabar dan sempurna membentuk engkau.
Aku membuatkan lelaki tertidur supaya dia tidak dapat mencampuri.....


Dari satu tulang,Aku menhiasmu Aku memilih tulang yang melindungi kehidupan lelaki..Aku memilih tulang rusuk,yang melindungi jantung dan paru-paru dan mendukung nya,,sebagaimana begitui juga harus kamu lakukan,Dari satu tulang ini,Aku menbentuk mu dengan sempurna dan cantik........


Sifatmu seperti tulang rusuk, kuat tetapi lemah dan mudah patah. Engkau menyediakan perlindungan untuk organ paling lembut  dari lelaki,hati dan jantungnya.Jantungnya adalah pusat dari kehidupanya,,paru-parunya mengenggam nafas kehidupan.


Tulang rusuk akan menbiarkan dirinya patah sebelum ia meijinkan kerusakan terjadi pada jantung.Dukunglah lelaki, sebagaimana tulung rusuk melindungi tubuhnya..
Engkau tidak diambil dari kakinya untuk menjadi alasnya,tidak juga diambil dari kepalanya untuk menjadi atasannya...


Engkau diambil dari sisinya,untuk berdiri di sebelahnya dan dipeluk dengan erat.
Engkau adalah malaikat-Ku yang sempurna.
Engkau adalah gadis kecilku yang cantiK.
Engkau telah tumbuh menjadi wanita yang sempurna,dan mata-Ku terpuaskan ketika aku melihat hatimu..


Matamu - jangan mengubahnya,Bibir mu sangat cantik ketika mengucap doa.
Hidungmu sangat sempurna dengan bentuk.
Tanganmu sangat lembut untuk disentuh.
Aku telah memberi perhatian pada wajah mu saat engkau tertidur.
Aku mengenggam hatimu dekat dengan Ku
Dari semua hidup dan bernafas,engkau adalah yang paling mirip dengan Aku.


Lelaki berjalan bersamaku di hari yang dingin dan dia kesepian.Dia tidak dapat melihat  ataupun menyentuh-Ku. Dia hanya dapat merasakan - Ku.
Jadi semua yang Aku ingin lelaki berbagi denganku,Aku menbentuknya di dalam kamu.


Kekuatan-Ku, kemurnian-Ku, cinta -Ku, perlindungan -Ku dan dukungan -Ku.
Engkau adalah istimewa kerana engkau adalah perpanjangan tangan-Ku.


Jadi,
Lelaki, perlakukan wanita dengan baik,Cintailah dia, hormatilah dia, kerana ia lembut.
Menyakitinya, berarti engkau menyakiti - Ku
Apa yang engkau lakukan kepadanya,engkau melakukan-nya kepada-Ku
Jika engkau menghancurkannya,engkau hanya menghancurkan hatimu sendiri, hati Bapa-mu....yang juga  hati  Bapa.nya.


Wanita,dukunglah lelaki.Dalam kesederhanaan,tunjukan kepadanya kekuatan perasaan yang telah Kuberikan kepada mu.
Dalam kesunyian,tunjukkan kekuatan mu.
Dalam cinta, tunjukkan kepadanya bahawa engkau adalah tulang rusuknya yang melindungi tubuhnya....



KAMU MENJADI SEBUTIR MUTIARA.BERADA DI DASAR LAUTAN.TERSIMPAN RAPI DILINDUNGI KULIT.BUKAN SENANG UNTUK MELIHAT.APATAH LAGI MENDAPATKANNYA.HANYA ORANG YANG BERTUAH,BERUSAHA MENYELAMI DASAR LAUTAN DAPAT MEMPEROLEHINYA.HARGANYA MAHAL SEKALI.DAN IA AKAN TERSIMPAN UNTUK SELAMANYA...






No comments:

Post a Comment

Nuffnang