Pages

Wednesday, March 2, 2011

Surat amaran and pengalaman



1.3.2011...aku dapat surat amaran sb aku masuk lewat bulan ferbuari 64 minit,...aku keje restoren bkn nye kilang...
setahun lebih dh aku keje,arini first time aku dapat surat amaran,aku lasung x kisah pasal surat amaran,aku rasa makin nak masuk lewat sokmo adalah..lalalalalalaaaaa.....sekarang dh makin tension keje c2,byk sgt undang2,bez keje mase kedai mula2 buke,enjoy je.
walau keje aku banyak tp aku suke,dulu aku keje memang giler lah,sari2 mase aku abis kat tempat keje je,pukul 10pgi aku dah g keje,balik tak balik pukul12 lebih tgh mlm,tutup kedai.Staff2 yang dulu2 semua dah berhenti sebab tekanan yang banyak sangat tp aku leh b'tahan ag lah setakat nie.kadang2 malas nk g keje xtau lah bakpe,dulu bos yang banyak bagi tekanan kat aku n staff2 lain tapi sekarang bos dah okey dah,tapi yang buat kite org jadi tekanan mental dan perasaan,supervisor...cikit2 nk marah,ada je benda yang tak kena kalau kite orang buat,, tension3!!!,,,,,.aku suke buat keje sorang2 daripada buat keje ramai2,aku jenis serabut kalau ramai2,kadang2 aku nie cepat marah.time aku buat keje kalau ada yang banyak tanye,aku marah je x kira dah sape2...Kak ma cakap kat aku yang bos gtau die aku nie garang,bekeng and bos takut nak tegur aku,,,hahahahaha...ada ke bos takut dengan staff,pelik2...tahun lepas aku nak b'henti dah siap nak bagi ag surat b'henti keje ag,tapi bos pujuk aku jgn b'henti ag..die cerita mase kedai baru2 buke dulu gane tapi time 2 memang susah sungguh.mase aku masuk keje kat sate ory 2 yang ad menu sup kambing dengan sate je lepas 2 bos suruh aku belajar buat nasi lemak kukus dengan kak gie last2 b'hasil jugak,lalalalalalaaa.....lepas2 pada 2,aku buat kuah kacang sendiri dengan menu aku sendiri.sampai lah sekarang menu aku di guna kat sate ory...mee canglung,mee sup ayam,dip sauce steamboat,kuah kacang,sambal nasi lemak,rempah sate...itu semua menu aku sendiri,
Tapi sekarang dah banyak dah aku dapat belajar,tambah ilmu...aku jenis suke belajar yang aku tak tahu,tapi kan aku lebih b'minat buat kek dari masak2 nie.buat mase sekarang aku xde peluang ag nak belajar buat kek..ermmm,kek pisang,kek cokelat kukus,kek pelangi aku boleh buat,yang aku nak belajar sangat2 kek yang kat kedai kek 2,menarik je aku tengok yang aku tak pandai nya esen die 2,banyak kali dh aku try buat tapi tak jadi2 jgk,tak tahu nak buat camne,
Raye tahun lepas 2010 ingat ag mase 2 aku nak try buat kek batik sarawak,macam mane pun aku nak buat jgk,malam 2 dlm kul8 mlm aku duk dapur sorg2 buat kek 2,nak ke siap kek 2 b'jam2.kul8 sapa kul 1 pgi aku duk dapur buat kek 2..Last2 kek batik 2 xjadi,hihihihi...kek 2 tak masak kat dalam tp tak masak pun abis jgk kek 2 orang2 makan,aku tak kisah pun kek 2 xjadi, janji aku try buat n aku puas ati sb benda yg aku nak buat t'capai...........tapi aku tetap nk belajar buat esen kek,cume xdok mase je ag..kadang2 ape yang aku masak aku tak makan mane pun orang lain yang tolong makan,,lalalalaaa,,,,,time aku bosan aku buat kek,tp aku x makan,,hihihihi,,,aku suke tgk orang makan benda yang aku masak,kadang2 rase mcm tak caye je orang mkn masakan aku.....;-)))








                                                                                    

1 comment:

  1. Kita berhibur jap dengan pantun kelakar di bawah, yang dipetik dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’ hahaha:

    Pagi-pagi, sudah mencemuh,
    Si pemandu terus terdiam mengeluh,
    Bos ini jenis yang kecoh,
    Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

    “Ada pelanggan hendak jumpa”,
    Itulah kata si setiausaha,
    Bos enggan, mengantuk katanya,
    Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

    Bos memanggil mesyuarat mengejut,
    Ada pekerja berjalan bak siput,
    Bos pun menengking sampailah semput,
    Para pekerja terkentut-kentut.

    ReplyDelete

Nuffnang