Pages

Thursday, January 20, 2011

Pergi r mu tanpa brek


......sering je tidurku x lena, sering je manik jernih d kelopak matu gugur, dan sering je atiku ni dhantui perasaan rindu, ni seme adalah krn teringatkan dirimu. Sikit pun mu x tau bahawa atiku ini ibarat cengkerang tanpa tuan, kosong tiada penunggu. Sekiranya mu prnh menghitung nilai cintaku, tidak akn sesekali mu lakukan ku sebegini rupe........ mu pergi tinggalkanku tanpa menoleh sedikitpon kebelakang, ditempat yg sunyi di malam hari yg tdk berlampu.....bagaimanakah harus aku muakan langkah ku utk perjalanan pulang...

.......setelah beberapa purnama ku duk pikirkannya, sekarang aku pasrah dengan ape yg terjadi....mu bkn milikku.....dan berbekalkan sekobar semangat yg ade lalu ku biakkan ia menjadi bnyk dan kuat...mungkin x r sekuat dingding konkrit balai polis kijing tp hanye semangat tu je yg ade padaku.....................pergilah mu tanpa brek, ayuh kayuh la basikal burukmu laju2, krn aku sudah pasrah, aku tau ni semua sudah berada dlm perangcangan Allah.....sikitpon ku menyalahkan dirimu n diriku.......


.........dan aku mulai teringat akan secebis ilmu yg pernah ku pelajari dulu drpd Ayoh Ngoh, bahawasanya takdir Allah mengatasi segala2nya. ......Allah tlh menetapkan jodoh,ajal maut,rezeki,dan tuah serta malang sejak aku berada 120hari dalam perut ibuku  yg tercinta....pergila mu meninggalkanku, krn aku masih ade tunggul yg kukuh dlm idupku iaitu ibuku, aku juga masih ade sahabat2,geng2,awok2, yg selalu disisiku....


dan maka sesungguhnya dari situ r aku mulai sedar bahawa mu bkn dijodohkn utkku...Allah tlh memisahkan mu n aku, tp ingt, itu tidak beerti Allah tlh menganiayai ku, tp Allah tlh menarik satu nikmat drku krn Dia ingin memberikanku satu nimat yg lbh besar....dan sekarang aku hanye perlu sabar menunggu....aku pasti akn sabor menunggu, aku tidak akan terkejar2 sesuatu yg dh lari dariku seolah2 daun kipas mengejar antara satu sama lain...x akn dang nyer.....



.............sekarang kesedihanku tidak lg menonjolkan dirinya kerana takut "aku skip" akan dirinya....maka, cerialah aku seperti dedulu, macam aku katakan td semangatku kini sudah kuat (a little bit low from balai polis kijing walls)......





tulisan ini lahir dr mindaku, autmatic motivate to me to be strong.....Inilah nukilan rase seorang insan kerdil yg brname nurul shahima.............cahaye yg dtg dari arah kanan...

No comments:

Post a Comment

Nuffnang