Pages

Monday, February 28, 2011

Cinta Oh Cinta

Ada apa dengan cinta??? 
cinta itu buta??? 
Atau kita yang buta??
Ataupun kedua-dua nya sekali yang buta ???


Cinta,,,,,semua orang mahu dirinya di cintai dan mencintai,berkasih sayang,bermadu asmara...lalalalalaaa...
Kalau nak difikirkan pasal cinta pening juga aku.Cinta,cinta,cinta,cinta dan cinta......Cinta itu buta ??? betul ke yang cinta itu buta,tapi kalau nak ikut kan memang lah cinta itu buta sebab dia xde mata kan,,,,hehehehehee.....bagi diri aku dan pendapat aku,cinta sebenarnya tak buta pun, orang yang sedang mabuk bercinta  itu lah yang buta sebenarnya,,Kenapa semua orang salahkan kan cinta??? Apabila cinta itu tak kesampaian apa yang dia harapkan,apa yang telah dijanji kan telah musuh.Mesti cinta dipersalahkan,sedangkan diri kita sendiri yang tidak tahu menilai erti sebuah percintaan,,Cinta itu suci murni tapi diri kita sendiri yang membuat kan cinta itu tidak lagi suci,kerana kita salah menggunakan perkataan '' ciNta'' cinta itu memang indah sebenarnya kalau kita mengerti bahasa cinta,cinta kadang-kadang membuatkan kita sangat-sangat bahagia,dan kadang-kadang cinta juga menbuatkan kita sangat-sangat sakit hati,kecewa,sedih.....
Cinta seperti cokelat......kalau nak difikirkan betul juga kan cinta seperti cokelat sebab cokelat tak semua nya manis,ada juga yang pahit,sama macam cinta juga ada yang pahit dan ada yang manis kan.cinta dah tak boleh dari kehidupan manusia,kan Tuhan dah ciptakan kita secara berpasang-pasangan,,,
Kalau dilihat dan dari pengalaman aku dari segi cinta,....
Cinta yang kita bina dan kita pertahankan bertahun-tahun kebanyakkannya tak sampai terputus di tengah-tengah jalan,,Kata orang lah,kita bercinta dengan orang lain tapi time nak bertunang dengan orang lain dan time kita nak berkhawin pun dengan orang lain...tak ke sia-sia kita membazir kan hati,perasaan,kita kat cinta yang x menjanji kan kebahagiaan ??? 
tapi kalau hidup kita tanpa masalah,itu bukannya kehidupan....Eerrmmmm...pening aku nak fikirkan pasal cinta ini,tapi aku selalu cakap cinta itu hanya permainan kat dunia ini,betul ke????? Ntahlah,aku pun dah tak reti dah..





Apa yang aku harapkan dari seseorang yang akan dapat membuka pintu hati aku sekarang ini ,biarlah orang  itu yang mencintai aku kerana ilahi bukan semata-mata atas dasar cinta manusia kepada manusia atau apa2 lah...








Wahai kaum adam dan hawa...jaga lah isi hati masing-masing.Cintai lah cinta anda,dan hargai lah kasih dan sayang yang diberikan nya.
Berkasih biarlah satu,berkawan biar beribu,,,Dan setia lah pada yang satu,
Cinta itu sebenarnya tidak buta,tetapi hati kita sendiri yang buta..
Tidak pernah mengenali erti cinta yang sebenarnya...kerana cinta itu bukan lah satu reality,,kerana cinta itu adalah satu fantasy yang lahirnya dari sudut hati yang suci....
Setiap pertemuan,mesti ada perpisahan.
Jodoh pertemuan ajal dan maut,ia juga tak dapat lari nasib ketentuan tuhan,kerana ia adalah takdir dari ilahi..
senyumku ada ditepi gelas...dan cinta ku ada di hujung botol...biar nakal yang penting berakal...Ingat jangan terpedaya kata-kata cinta,biarkan cinta itu datang dengan luahan hati sendiri....Amin...
JADILAH PASANGAN TERBAIK DI KALANGAN YANG TERBAIK,,YAKIN BOLEH!!!!!!!!!!!!  


                            ....................aku yang bertemankan cahaya bulan dan bintang,,lalalalalalalalaaaaaa.....;-D













No comments:

Post a Comment

Nuffnang